Olen pitänyt pitkän tauon blogikirjoittelussa. Ensin tuli teknisiä ongelmia, sitten alkoivat opiskelukiireet ja viimein väsähdin. Nyt olen tässä taas.

En ole kai koskaan tehnyt yhtä intensiivistä irtiottoa arjestani kuin kuluneena syksynä. Tiedättehän, kun neuloo tai virkkaa, ei tarvitse ajatella yhtään mitään. Enkä minä ole enää jaksanut ajatella. Niinpä kaappini pursuilevat sukista, lapasista, myssyistä, huiveista, virkatuista kukista ja pussukoista. Nyt olen taas alkanut ajattelemaan... Mitä näillä kaikilla passiivisen ajattelutyöni hedelmillä tekisi? Onneksi on tulossa joulu. Minullahan on tänä jouluna kaikki lahjat valmiina!

Laitoin tänään valkoiset paperitähdet ikkunaan. Sytyttelen kynttilöitä. Maistelen kotini tunnelmaa. Lisään yhden jouluisen asian kerrallaan, minulla ei ole kiire minnekään.